У последњој недељи априла ученици петог разреда учествовали су у пројектној настави «Одговоран за своју планету» и на часовима руског језика. Ученици су се определили за израду Еколошког бонтона у папирној форми. Координаторка часова је Слободанка Марковић, наставница руског језика.
Резултати рада могу се видети у видеу школском јутјуб каналу
У уводном делу кратко је поразговарано о примерима правилног и неправилног односа према средини која нас окружује и према природи уопште. Ученицима је најпре објашњено шта је циљ пројекта и који су неопходни и важни кораци у његовој реализацији. Све је ишло веома лако јер су ученици већ радили на овом пројекту на другим часовима. У заједничкој дискусији, заснованој на досадашњем искуству у раду на овом пројекту на другим часовима - и тако стеченој међупредметној компетенцији, одређени су задаци Пројекта:
- Израда Еколошког бонтона у папирној форми (упознавање теме - активирање раније стечених и стицање нових знања; проналажење примера одговорног и неодговорног понашања у односу на природу и околину; подела на групе (3-5 ученика) према критеријуму пријатељства - у циљу бољег функционисања; истраживачки рад на дату тему - појединаца (на почетку) и група и представљање сазнања до којих се дошло; осмишљавање фаза у изради Еколошког бонтона, прављење нацрта и бележака; подела задужења; издвајање ситуација/примера одговорног и неодговорног понашања према природи, који би били представљени у Еколошком бонтону; савладавање речи и израза на руском језику (изговор и писање); припрема илустративног материјала за издвојене ситуације /примере) и избор материјала за рад.
Ученици су приступали одговорно и са задовољством свим фазама рада, најпре - истраживању теме на интернету. Износили су и размењивали своје идеје, користили интернет, лаптоп и пројектор, али и телефоне - радили су вредно на задатку проналажења речи и израза којима се исказује правилно и неправилно понашање у природи и средини која нас окружује, а затим их савладавали уз помоћ наставнице - учили правилан изговор и писање.
Сви задаци су успешно обављени, а као резултат рада представљен је Еколошки бонтон сваке групе.
Ученици су на креативан начин приказали су позитивне и негативне примере човековог односа према животној средини. Остварени су зацртани циљеви пројектне наставе:
На крају, по завршетку пројекта, можемо констатовати да ученици:
Тимски рад је позитивно деловао на ученике, деловао је на учвршћење њихових односа и уједињење око заједничког задатка. Ученици су подигли свест о важној улози сваког појединца у очувању наше Планете.